www.Rejtan.EU

Darmowe parkingi w centrum miasta - czyli zlikwidowanie strefy płatnego parkowania i utworzenie nowych parkingów w miejscu w którym obecnie stoją słupki oraz otworzenie parkingów na obrzeżach miasta - jest jednym z postulatów z jakim Ruch Narodowy idzie do wyborów. Przemawia za tym wiele argumentów.

  • Po pierwsze - zwiększy to diametralnie ilość dostępnych miejsc parkingowych w Centrum, na czym skorzystają nie tylko mieszkańcy tej dzielnicy, ale również wszyscy mieszkańcy miasta.
  • Po drugie - odżyje zapomniane centrum miasta - a więc okoliczne sklepy i sklepiki znowu zapełnią się klientami, którzy dziś muszą wybierać: przepłacić w galerii handlowej z darmowym parkingiem, jechać do centrum autobusem, czy też pojechać samochodem i płacić za parking.
  • Po trzecie - odżyją pustostany w ścisłym centrum - ludziom będzie opłacać się utrzymać lokal, otworzyć biznes, zatrudnić ludzi.
  • Po czwarte - darmowa komunikacja dla przyjezdnych zostawiających samochód na parkingu na obrzeżach miast usprawni nie tylko ruch w centrum, ale również zwiększy ilość wolnych miejsc parkingowych.
  • Piątym argumentem będzie zwiększenie atrakcyjności miasta - darmowy parking i darmowa komunikacja sprawią, że ludziom będzie opłacało się przyjechać do Lublina zrobić zakupy - czyli zostawić pieniądze w naszych sklepach.

Domyślam się, że umowa z operatorem Strefy jest tak skonstruowana, że zawiera wiele kruczków prawnych, chroniących operatora. Więc, jeżeli dla miasta szkodliwe będzie całkowite zniesienie strefy - wprowadzimy czas bezpłatnego parkowania przez okres kilku godzin (np. trzech). Czyli, tak jak dziś, Kierowca będzie musiał udać się do parkomatu i wydrukować bilet (podając na nim numer samochodu, czego dziś nie ma). Jeżeli będzie chciał dłużej korzystać z miejsca parkingowego opłaci dłuższy czas postoju niż "darmowe godziny".

Aby do minimum ograniczyć ruch spowodowany przez mieszkańców szukających miejsc parkingowych, informacja o aktualnej ilości wolnych miejsc na parkingach umiejscowionych na obrzeżach centrum będzie dostępna przy pomocy odpowiedniej aplikacji internetowej na urządzenia mobilne.

Parkingi umiejscowione przy wlocie / zjazdach z planowanej obwodnicy będą również bezpłatne, a dokumentem uprawniającym do skorzystania z bezpłatnej komunikacji będzie bilet, który kierowca dostanie przy wjeździe na taki parking; który w razie kontroli w pojazdach komunikacji miejskiej uchroni go (i jego najbliższych) od mandatu. Miejsca te będą połączone z centrum miasta pospiesznym autobusem miejskim (odjazdy co 10-15 minut).

Prawda, że proste?